artiklid artiklid


"ÕHTULEHT" 03.08.1991 autor Ivan Makarov

Eesti rokiportreed 8.
"Rock-Hotel"


Antud rokiportree on kokku pandud popurrii põhimõttest lähtudes, kuna koostajal on Rock-Hotelist kirjutamise igasuguseid kogemusi ja end korrata ei viitsi. Samas aga oleks "Eesti rokiportreede" seerias "Rock-Hotelist" mööda hiilimine lubamatu, sest tegemist on vaat et Eesti mõjusaima bändiga.Loomulikult võib ka lihtsasse tsiteerimisse oma üdini subjektiivset arvamust osklikult sisse suruda. Arvestades asjaolu, et "Rock-Hotel" on kõik need aastad olnud väljaspool igasugust kriitikat, omamoodi tabu, et see oli vahest kõige enam propageeritud ja toetatud ansambel, pani allakirjutanu sisse ka mõne väiksema ülistava tähtsusega tsitaadi, mis tema enda poolt provotseeritud. Ja pidagem meeles: pahast (loe: kriitiliselt) pole sünnis ütelda vaid lahkunute kohta…

EESTI AUTORITEETSEMA LEVIMUUSIKA TUNDJA (JA SELLE TERMINI LEIUTAJAGI) ARVAMUS

Ansambli konkreetse tekkepõhjuse pakkus Eesti Televisiooni saatesari "Muinaslood muusikas", mis käsitles meelelahutuslikus vormis popmuusika ajalugu ja mille ühes saates oli vaja esitada head rock'n'rolli. See ongi jäänud Rock-Hotel'I põhisuunaks, kuigi on lindistatud ka eesti autorite originaalloomingut. Ansambli suure populaarsuse tingib ühest küljest tugev instrumentaalne tase, teisest küljest aga IVO LINNA (1949) külgetõmbejõud.

Valter Ojakäär, raamat "Popmuusikast" 1983

AINSA OPONENDI KETSERLIK NING SUBJEKTIIVNE ARVAMUS

Eesti estraadimuusika kriisi vundament sai rajatud 70-date aastate lõpus, mil areenile tuli amatööransambel "Rock-Hotel", mis avaldas tohutut ja paljuski saatuslikku mõju enamikule amatöö- ja filharmooniakollektiividest. Tolle ajani eesti gruppide seas polnud kombeks ehitada repertuaari lääne autorite lauludest. "Rock-Hotel" aga hakkas esitama - ja esitama suurepärasel, professionaalsel tasemel - vanu rock'n'rolle inglise keeles ja nõutavamaid välismaa shlaagreid eestikeelsete tekstidega, mis olid üsna madalatasemelised, mõnigi kord lausa triviaalsed. Noored näkkasid, mis nii pikantse sööda puhul polnud mingi ime. Tohutu hulk saateid kohalikus raadios ja TV-s, kaks LP-d lääne autorite 19 lauluga, igasuguse kriitika puudumine ajakirjanduses - kõik see veenis noori muusikuid ja kuulajaid, et "mängida Läänt" tuleb meil häbenemata, et see on igas suhtes kasulik. Sest oma originaalloominguga on võimatu vastu panna kõige äraproovitumate shlaagrite "salgale", mis on edukalt läbinud julma konkurentsi katsumusi. Peaaegu kõik vabariigi kollektiivid hakkasid mängima rock'n'rolle…

Ivan Makarov, "Saatuslik "Rock-Hotel", "Sovetskaja Kultura", 06.09.1986

TAIDLUSMUUSIKUST TULISE POOLDAJA VASTUARVAMUS

…ei tohi levimuusikuid üksnes selle eest häbistada, et nad omaloomingu tegemise asemel mingi ajastu rockmuusikat kopeerivad…Ka levimuusikas on oma klassika, milleta ei saa areneda. Selle kooli esindaja ongi "Rock-Hotel", kellele paljud Eesti ansamblid võlgnevad oma arusaamise stiilipuhtusest. "Rock-Hotel" pole kunagi soovinud otsinguliider olla. Ometi tõestab nende tegevus, et ka juba näiliselt ammendatud zanrivõtteid sab uudselt mõtestada.

Jüri Rosenfeld, "Saatuslikust subjektivism", "Edasi", 02.11.1986

TARTU KRIITIKU MÄNGE EELÖELDU KOHTA

Siia pole palju lisada, just seda ma kriisiks nimetangi. Kui ansambel, kes Rosenfeldi sõnutsi "pole kunagi soovinud otsinguliider olla", jõuab tippu kesksel popmuusikaüritusel, siis on see iseenesest küllaltki kõnekas fakt.

Tõnis Kahu, "Saatuslikust segadusest", "Edasi", 23.11.1986

SUURE MOSKVA SÕBRA HINNANG

"Rock-Hotel" täidab rock'n'rolli ennistajana tänuväärt missiooni. Mulle meeldiks, kui see ansambel oleks oma repertuaaris pisut iseseisvam…"Rock-Hoteli" suur populaarsus kinnitab kaudselt minu teesi: nostalgia võtab võimust siis, kui pole uusi ideid.

Artjom Troitski, "Rocki raadiuses", "Edasi", 06.01.1987

EESTI TUNTUD ROKKMUUSIKU MULJE

Mis puutub "Rock-Hoteli", siis festivalil ta vapustas täielikult, see oli täielik tase, umbes sama, mis mõned aastad tagasi "Radar"."Rock-Hotel" lausa purustas ülejäänud esinejad. Mulle oli see üks suuremaid rockielamusi viimasel ajal ja on praegu minu meelest kõige vingem Eesti punt.

Andrus Kerstenbecki "Edasile" 1986. aastal pakutud ja avaldamata jäänud artiklist.

POPULAARSEMA EESTI ROKIRAAMATU AUTORI HINNANG

Need lihtsad laulud olid mõistetavad laiale auditooriumile. Priit Aimla, Henno Käo, Ott Arderi eestindused ning paljudel juhtudel suisa uued tekstid olid vaimukad ja banaalsuseta. Ansambli nakatav musitseerimisrõõm ja stiilipuhas esitus ei jätnud kuulajaid ükskõikseks. Ja aastate möödudeski pole "Rock-Hoteli" sära kulumisläikeks muutunud. Just seetõttu on ansambel eesti levimuusika kõrge taseme sümboliks. Kõik "Rock-Hoteli" muusikud on oma pilli virtuoosid, andekad improvisaatorid, asjatundjad paljudel levimuusika stiilides, is tõstab ansambli prestiizi.

Anne Erm, raamat "Polkast rokini" 1989

LÕPETUSEKS

1986. aasta vaidlus "Rock-Hoteli" ümber kujunes sisuliselt järjekordseks reklaamikampaaniaks.Vähe oli saateid või kontsertesinemisi, kus muusikud ise ei vihjanud oma lugude üleliidulisele "skandaalsele" kuulsusele. Ja tunnistagem: kui poleks toda väikest plahvatust 1986. aasta sügisel, poleks meil täna, vanu väljaandeid sirvides, "Rock-Hotelist" midagi lugedagi. Ainult et see on kõrge taseme sümbol, virtuooside ansambel või, nagu armastab väljenduda Andrus Kerstenbeck, täielik Ameerika…"Rock-Hotel" oli ja jääb meie laiatarbeansambliks number üks. Kuid ka tarbekunst on KUNST ja seda teevad meistrid.

 

artiklid artiklid